tisdag 27 maj 2008

Vecka 5 avklarad!

Hej! Jag har inte glömt bort mig eller missat att det var måndag igår...bara jobbat lite för mycket och prioriterat min sömn när jag varit ledig. Nu är jag iaf ledig tills måndag och det känns sååååååååååååå skönt efter att ha jobbat 5 av dom senaste 6 nätterna. Nu var det ju inte mitt jobbande jag skulle babbla om....

Mina ben är fortfarande inte helt glada och det lär nog dröja innan dom blir det...men jag har tagit kortare promenader, gjort tåhävningar och köpt nya ecco-promenadskor (eftersom mina förra liksom sjöng på sista versen efter 2 års flitigt användande). Jag har kommit upp i målet med 7000 steg i snitt om dagen och det känns bra. Vågen och jag är lite mer kompisar men fortfarande inte bästisar. Jag har tappat 0,7 kg förra veckan och totalt är det nu -5,2 kg på 5 veckor. Vilket såklart känns underbart *ler stolt*

Godis har jag hållit mig i från men däremot har det blivit lite fika två dagar förra veckan...inte så mycket så jag har dåligt samvete men trots allt så pass att jag funderar på om det verkligen var nödvändigt. Kändes det bättre efteråt liksom...och där är nog svaret nej. Gott för stunden men efteråt så inser jag att jag lika gärna hade kunnat låta bli. Även den här veckan måste jag ju skryta med att inte en enda plockgodisbit passerat mina läppar sen startdatumet :)

Jag har suktat ett tag efter en pilatesboll och idag när den kära sambon kom hem från en shoppingtur på Maxi så hade han så varit så söt och köpt ett kit till mig med boll och yogamatta! *puss* Så nu ska jag leta efer bra övningar att göra med min boll :)

Motivationen är fortfarande hög här hemma och jag vill verkligen tacka er som hälsar på och peppar mig!! Ni är så bra!!!

kramar /Karin

1 kommentar:

Jozebelle sa...

Vilken rar make du har...! Jobbigt med benen som inte vil so mdu vill, jag vet precis hur det är jag som kunde gå mycket förut kan knappt gå alls nu för då gör det så förbannat ont i höfterna och då är det mesyta jobbigt och motivationen att fortsätta ner är väldigt låg men jag måste nog inse att det kommer vara så här och inte skylla på det men det är f_n inte lätt när det går emot en...

Självklart hejjar jag på dej!!!

Stoooor kram
Ann-Marie